elephant dreams // yelena brysenkova





You know when you find an artist tthat really personifies what you would like to create --- and you wish you had thought about it first? Yelena Brysenkova is that artist for me! She was born in Saint Petersburg in Russia but grew up in Cleveland. Nowadays she lives in New England as a fine illustrator. What I love most about her work is that it encompasses everyday things. Her illustrations have an air of melancholy and whimsy that enchants me completely. 

Você conhece o sentimento, quando você encontra um artista que personifica o tipo de arte que você gostaria de criar--- e você quissese ter pensado em fazer o mesmo antes? Yelena Brysenkova é essa artista pra mim! Ela nasceu na Russia mas cresceu nos Estados Unidos. Hoje ela mora na Nova Inglaterra, nos Estados Unidos, trabalhando como ilustradora. O que eu mais amo das suas obras é que ela retrata o cotidiano. Suas illustrações tem um ar de melancolia e fantasia que me encanta. 



E meu favorito! 
And my favorite...


You can find more of her illustration on her blog and now I will go dream of napping on top of an elephant
Você pode encontar mais de suas obras no seu blog  e agora irei a sonhar que estou dormindo em cima de um elefante <3

Comments

Popular Posts